Företagsuppgifter:
Bad och Kök är en del av Blomsters VVS AB
Blomsters VVS AB
Org.nr: 559330-9684
Postadress och leveransadress:
Bad och Kök c/o Blomsters VVS
Relägatan 6
602 38 Norrköping
För support och orderfrågor är du välkommen att kontakta oss via formuläret på vår kontaktsida.
Priser och betalning
Fraktavgiften är från 0 kr och är beroende på vilken produkt som köps. Inga andra avgifter tillkommer. Du kan se den totala summan du ska betala inklusive moms i varukorgen eller på kassasidan.
Genom Klarna Checkout erbjuder Bad och Kök betalning via faktura, konto, swish, kortbetalning och delbetalning. Vid köp mot faktura görs en automatisk kreditkontroll. Val av betalsätt kan ändras efter att du klickat ”Slutför köp”. Efter fullfört köp äger Klarna betalningsprocessen och eventuella frågor hänvisas därför dit.
Information om betalsätt
Bad och Kök erbjuder betalning via kort, swish, direktbetalning, faktura och delbetalning. Bad och Kök har valt att låta Klarna AB hantera samtliga betalsätt. Här hittar du Klarnas fullständiga villkor och ta del av Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.
Notera: Du väljer betalsätt efter att du fyllt i dina uppgifter på kassasidan och tryckt på ”Slutför köp”-knappen.
Kort
Bad och Kök erbjuder säkra kortbetalningar och uppfyller kraven för PCI-DSS (en obligatorisk datasäkerhetsstandard för hantering av kortinformation, framtagen av MasterCard och Visa). All information överförs med SSL-kryptering (i oläsbar form) vilket gör att ingen utomstående kan komma åt dina uppgifter. Din betalning är vidare skyddad av 3D Secure, en säkerhetsstandard framtagen av VISA. Bad och Kök har inte tillgång till någon information om ditt kort eller bank. Ingen extra avgift utgår vid kortbetalning. Godkända kort är Mastercard samt VISA. Pengarna reserveras direkt på kortet i samband med köpet.
Direktbetalning
För dig som är ansluten till internetbanken hos Swedbank, Nordea, Handelsbanken och SEB kan enkelt betala via direktbetalning. När du väljer att genomföra ett köp med direktbetalning slussas du till din bank där du får logga in på vanligt sätt. Efter att du godkänt köpet dras betalningen från det konto som du anger. Ingen extra avgift utgår vid direktbetalning.
Faktura
Fakturan skickas via mail och ska betalas inom 14 dagar (för företag gäller 30 dagar netto). Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du att få en kopia på kreditupplysningen via post. Leverans sker endast till folkbokförd adress. Ingen administrations- eller fakturaavgift tillkommer.
Delbetalning
Vi skickar din order direkt och du väljer varje månad hur mycket du vill betala av på ditt belopp. Du betalar lägst 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet och du kan alltid välja att betala av hela beloppet på en gång. Alla dina delbetalningsköp samlas på en smidig månadsfaktura. Betalning sker alltid den sista dagen i månaden. Betalningen sker via Klarnas tjänst Klarna Konto. Ränta och aviavgift utgår. Läs fullständiga kontovillkor här.
Bad och Kök ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.
Ångerrätt
Bad och Kök ger full ångerrätt inom 14 dagar efter leverans, förutsatt att varan är oskadad och att originalförpackningen är intakt. Konsumenten ska meddela detta inom 14 dagar från mottagande av leverans och har därefter 14 dagar på sig att returnera varan. Konsumenten ska i första hand med hjälp av informationen på förpackningens utsida kontrollera att produkten är enligt beställning och ordination. Konsumenten har rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att och hur varan fungerar inom rimliga gränser. Varan och originalkartong får inte användas ovårdat eller skadas. I de fall konsument hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion har vi rätt att ta ut ett värdeminskningsavdrag, Prisavdrag sker i förhållande till värdeminskning.
Bad och Kök ger ytterligare full ångerrätt (förfarande och villkor vid denna garanti är samma som vid ångerrätten enligt lag) inom 365 dagar om detta är valt vid inköpstillfället.
Observera att ingen ångerrätt ges på varor som är måttbeställda eller på annat sätt är utformade speciellt för kundens önskemål.
Vid retur, vänligen kontakta Bad och Kök kundtjänst och ange ärende samt ordernummer. Eftersom returadressen kan variera beroende på produkten ber vi er att kontakta oss för korrekt returadress. Varan ska returneras i omärkt originalförpackning och denna ska i sin tur packas i en skyddande förpackning. Fraktkostnad för att skicka tillbaka varan står konsumenten själv för. Här kan man se exempel på fraktkostnader och för att boka frakt: skicka.dbschenker.com. Vid ej uthämtade varor tillkommer en avgift på 20% av ordervärdet. Tunga och stora varor ska fraktas till vår dörr. Packa på ett sådant vis så att produktkartongen inte förstörs, ej klistras eller skrivs på. Följs ej detta har vi rätt att ta ut avdrag på varan då vi inte kan sälja denna igen. När vi mottagit varan återbetalas/makuleras artiklarna hos Klarna. Fraktkostnaden återbetalas ej. Behandling av returen kan ta upp till 2 veckor vid leverans till ombud. Märk med ditt ordernummer, valfritt att välja transportör.
Du kan även hämta en ångerblankett från konsumentverket här.
Reklamationsrätt
Bad och Kök ersätter alltid kunden med en ny likadan produkt vid reklamationer som har konstaterats vara av karaktären ursprungliga fel. Produkten ska ev efter kontakt med kundtjänst returneras till Bad och Kök för att slutligen skickas tillbaka till tillverkaren som gör bedömningen. Konsumenten har tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Bad och Kök kan komma att ersätta kunden för eventuella fraktkostnader samt andra kostnader som uppkommit i samband med reklamationen.
Kontakta Bad och Köks kundtjänst och ange ärende samt ordernummer så återkommer vi med instruktioner om hur varan returneras. Om varan är skadad ska du anmäla detta omgående, skälig tid för upptäckt är inom 60 dagar till Bad och Köks kundtjänst. Dock kan tid efter 60 dagar beroende på omständigheterna även anses som inom skälig tid. Återkom med bilder på skadan. Om skadan upptäcks vid leverans eller hämtning hos ombud, ta kort innan retur för att snabba upp ärendet. Om det visar sig vid felsökning/undersökning att det inte är fel på varan kan kunden komma stå för ev kostnader uppkomna i samband med detta. Vid eventuell tvist följs Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Du kan läsa mer om Allmänna reklamationsnämnden (ARN) och dina rättigheter på arn.se. Kontaktuppgifter till ARN är Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm. Tel: 08-508 860 00.
Du kan klaga via EU-kommissionens klagoportal vilket kan vara relevant om du är folkbokförd i ett annat EU land. Klagan kan skickas in här ec.europa.eu/consumers/odr och du ska uppge vår e-postadress info@badochkok.se vid en klagan.
Lagerstatus
Bad och Kök förbehåller sig rätten att korrigera eventuella felaktigheter i lagerstatus och leveranstid efter att en order har lagts. Vidare är Bad och Kök inte skyldig att tillhandahålla produkt som utgått ur sortimentet eller som inte längre finns tillgänglig även om du har beställt sådan. Bad och Kök försöker i dylika fall alltid hitta en likvärdig produkt/ersättningsvara. Skulle Bad och Kök inte lyckas hitta likvärdig vara hävs köpet och hela orderbeloppet (inklusive eventuella avgifter) betalas tillbaka. När Bad och Kök har kontrollerat lagerstatus och leveranstid hos leverantören kommer en orderbekräftelse att skickas ut för att bekräfta ordern. Om Bad och Kök inte kan leverera inom avtalad tid har konsumenten rätt att häva köpet om leveranstid är av väsentlig betydelse. Uppgiven leveranstid ska ses som en uppskattad leveranstid. Beställningsvara är en vara med obekräftad leveranstid.
Leveranstid & leverans
Du kan alltid kontakta Bad och Köks kundtjänst för vidare besked. Under respektive produkt på Bad och Kök framgår leveranstid eller om varan finns i lager eller inte. Observera att den angivna leveransen kan komma att avvika beroende på vart du bor i landet samt om leverantören har tillfälligt slut i lagret.
Delleverans av en lagd order kan förekomma. För att kunna leverera så snabbt som möjligt kan din beställning komma från olika leverantörer.
Bad och Kök ansvarar för transporten till dig, det vill säga om produkten kommer bort eller skadas under transporten. Om varan är skadad ska du anmäla detta omgående, skälig tid för upptäckt är inom 60 dagar till Bad och Köks kundtjänst. Dock kan tid efter 60 dagar beroende på omständigheterna även anses som inom skälig tid. Vid direkt synlig skada ber vi dig att anmäla detta direkt till speditören vid mottagandet av leveransen, ta kort på skadan, kontakta därefter vår kundtjänst och bifoga korten. Packa alltid upp och inspektera leveransen direkt i samband med mottagandet. Vid transportskador skall alltid emballaget sparas för eventuell reklamation till speditören eller utbyte av vara. En produkt där det är fastställt att skadan kan hänföras till transporten ersätts kostnadsfritt av en ny vara.
Leveranser till svårframkomliga ställen (t.ex. öar utan ordentliga vägar där det kan vara svårt för en transportör att komma fram): Om du bor på en ö där det kan vara svårt för vår transportör att komma fram och då kan vi tyvärr inte garantera att varan kan levereras direkt till dig. Saknas broförbindelse betyder detta att varan lämnas på utlämningsställe på fastlandet eller vid färjeterminalen. Gäller även reklamationsärenden.
Förseningar av leverans
Kunden har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar utöver det normala. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja beställningen, till exempel om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vid leveransförsening eller vid leveranshinder kommer kunden bli kontaktad av oss. Utöver det normala räknas som 7 vardagar utöver det beräknade. Kontakta vår kundservice om du önskar häva ditt köp.
Montering
Bad och Kök bistår ej med montering av produkter, däremot kan man i vissa städer välja tillvalet Installerat och Klart! Det är ditt ansvar att produkter monteras på ett fackmannamässigt sätt och enligt gällande lagar och förordningar. Bad och Kök frånskriver sig allt ansvar för skador som uppstår genom felmonterade produkter och alla krav på ersättning från kund till följd av dylika felmonteringar.
Reservation för ändringar
Bad och Kök reserverar sig för slutförsäljningar, tryckfel, fel i information samt fel i specifikation, på samtliga i vårt sortiment förekommande produkter och tjänster. All bildinformation på våra sidor ska ses som illustrationer. Vi kan ej garantera att bilderna återger varans exakta utseende och beskaffenhet. Bad och Kök förbehåller sig rätten att kunna ändra priser och villkor. Det pris som gäller är det vid varje givet köptillfälle. Konsumenten har rätt att reklamera varan om fel föreligger. I det fall en bild är felaktig så ska man ta hänsyn till den skriftliga informationen.
Återbetalning
Konsumenten har rätt att återfå pengarna vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag då företaget mottagit meddelandet. Kunden kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter eller till dess kunden har lämnat ett bevis på att varan återsänts, det som sker först. Se även sektioner om retur-, ånger- samt reklamationsrätt.
Återbetalning sker med samma betalningssätt som vid köpet om inte annat är överenskommet. Bad och Kök återbetalar köpet, exklusive fraktkostnaden medan returfrakt står konsument för.
Vid omleverans eller avhjälpande av produktfel vid reklamation återbetalas eventuella fraktkostnader inom 14 dagar från den dag företaget mottagit den reklamerade varan.
Alla återbetalningar hanteras via Bad och Köks betalningspartner, Klarna. Se Klarnas köpvillkor för mer information.
Klarna Checkout Köpvillkor
För mer information gällande Klarna Checkout, användar- och betalningsvillkor samt personuppgiftshantering, hänvisar vi till Klarnas villkor.
Pricerunner Köpgaranti
Få ditt köp skyddat upp till 50.000 kr om något problem skulle uppstå. Som medlem på PriceRunner ingår alltid Köpgaranti hos oss. Denna tjänst är gratis och gäller för registrerade PriceRunner medlemmar.
Om du inte redan är medlem på PriceRunner och besökt oss genom dem så kan du, inom en timme efter ditt köp genomföra din registrering. Det är gratis och tar mindre än tre minuter och vips så blir ditt köp skyddat! Besök PriceRunner för gratis Köpgaranti
PriceRunner Köpgaranti ersätter dig för skada på varan vid leverans, trasig vara, om en enskild vara saknas vid leverans, om varan är felaktig eller om leverans av varan uteblir. Tänk på att beställningen måste vara adresserad till dig som privatperson.
PriceRunner Köpgaranti ersätter dig som kund för både inköps- och fraktkostnader och eventuell direkt ekonomisk skada som du lidit. För värdeminskning, uteblivna intäkter eller andra direkta eller indirekta kostnader utgår ingen ersättning.
Besök PriceRunner för en lista på undtantagna kategorier samt fullständiga användarvillkor för Köpgarantin.
Köpgarantin har som mål att öka trygghetsgraden för konsumenter som handlar på nätet. Vi är glada över att vara en av de utvalda butikerna som omfattas. Hos PriceRunner hemsida presenteras de butiker som omfattas med Köpgaranti-symbolen vid sina namn.